Pagina's

vrijdag 20 september 2013

WARME VOETEN!

Omdat de herfst nu toch echt in aantocht is, heb ik van de week mijn vilten sloffen afgemaakt.

Als eerste heb ik de rubber zolen aan de sloffen genaaid. Een zwaar klusje dat mij bergen kramp en een paar druppels bloed heeft gekost.....




Bij fourniturenwinkel Schwitzner in Amersfoort had ik siergaren uitgezocht dat mooi kleurt bij het vilt en het vachtje.


Dus heb ik de omgeslagen rand afgeknipt en de schacht van de slof afgewerkt met een festonsteek (ook wel dekensteek genoemd). Daarna heb ik de afgeknipte rand met de naald vastgevilt.



En nu zijn mijn heerlijk warme sloffen dan toch echt klaar! Ik zal geen koude voeten hebben deze winter ;-)





Ze vallen wel wat ruim (en dan doen de sloffen hun naam eer aan...), dus doe ik er nog wel een paar wollen inlegzooltjes in. Maar ik ben helemaal blij met mijn zelfgemaakte sloffen!


2 opmerkingen:

  1. Wow doe mij ook zo'n paar :) Mooi hoor en een fijne zool, kan je ook zo mee doorlopen naar buiten :)

    Groetjes,
    Aleksandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag er trots op zijn hoor, ze zijn prachtig! Warm en elegant, een unieke combinatie voor sloffen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen