Pagina's

zaterdag 19 oktober 2013

VERJAARDAGSCADEAU NIKKI

Vandaag vierde Nikki haar 10e verjaardag. Dit lieve kleine meisje is stapelgek op paarden en daarom besloot ik voor haar een paardje te maken.

Op Etsy kocht ik dit patroon: https://www.etsy.com/listing/166204815/felt-horse-pattern-pdf-new-and-improved?ref=shop_home_active

Toen het paardje af was, miste ik nog wat en bedacht dat ik ook een zadel wilde maken. Dus pakte ik mijn Fimo en vormde op een klein borrelglaasje een zadel.


Van vilt maakte ik een proef voor de bekleding.



Rosanne, collega en paardenliefhebber, vertelde mij wat beter kon en ik maakte ijverig aantekeningen:

Van leer, vilt, messing en Fimo maakte ik een zadel en zadeldek voor het paardje.


En een hoofdstel natuurlijk:



Maar ik had het gevoel dat mijn cadeau nog niet helemaal af was.... Dus zocht ik een schoenendoos, kocht plakfolie met houtprint, loodband, splitpennen en vilt om hiermee een paardenbox te maken:


Inclusief ruif (van plastic flesje en loodband) met 'hooi' en rek voor zadel en hoofdstel:


Zooo leuk om te maken!!

Nog veel leuker was het verraste gezichtje (met open mond..) van Nikki vanmiddag en de hele dikke knuffel die ik van haar kreeg ;-) Ik hoop dat ze heel veel uren speelplezier zal hebben van haar paardje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten