Pagina's

zaterdag 24 augustus 2013

WORKSHOP SLOFFEN VILTEN

Tijdens Tuinkunst 2013 op Tuinpark Ons Buiten ontmoetten Martine en ik Michelle Rietveld die op de kunstmarkt stond met haar prachtige viltwerk.

Het klikte tussen ons en we spraken af dat Michelle (http://www.madebymi.nl/Wolvilten.aspx) ons een special edition workshop sloffen vilten zou geven. Gisteren was het eindelijk zo ver!

Vooraf had ik mij mijn sloffen voorgesteld met een groene binnenkant, en roze verlopende buitenkant met uiteraard rozen erop, dus koos ik deze wolletjes uit....

 
Maar toen liet Michelle mij een prachtig gevilt vachtje met wilde krullen zien en besloot ik mijn keuze radicaal te wijzigen...
 
 
Het vilten was inspannend en ontspannend tegelijk en heel gezellig! Heerlijk die zachte wolletjes en daarna warm zeepsop aan je handen!
 
 
Als de mal uit het vilt mag, is de slof nog veeeeeel te groot! Dan begint het echte werk en kan de slof om de voet worden gevormd.
 
 
Dat was hard werken, dus daar heb ik geen foto's meer van gemaakt ;-)
 
Na afloop hebben we gezellig nog wat samen gedronken en gegeten in de tuin, het was een super middag, bedankt Michelle! 
 
Vanochtend heb ik de sloffen terug in model gebracht en ze gevuld met handdoeken. Nu moeten ze drogen voordat ik ze af kan maken.
 
 
 
Ik wil graag zolen onder mijn sloffen, zodat ze lekker lang meegaan, dus die moeten er nog onder genaaid worden.
 
 
En dat vachtje met die krulletjes dan? Daar had Michelle al wolvlies achter gevilt, maar moest nog wel worden bewerkt voordat het op de sloffen kan.
 
 
Ik heb er door middel van naaldvilten een randje aan gemaakt zodat ik ze kon afknippen en ze zo 'geplukt' dat ze mooi op de sloffen vallen. Uiteindelijk moeten ze er dan ongeveer zo uitzien.
 
 
 
Maar eerst nog 'even' laten drogen. Wordt ook weer vervolgd dus ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten